אלדד אראל
מרצה, מנחה סדנאות ומלווה מנהלים.
B.Sc, מהנדס מערכות מידע, בוגר בהצטיינות מהטכניון, עם נסיון של 12 שנה כמנהל צוותי מהנדסים.
נסיון ניהולי בהובלת צוותי Delivery גלובאליים בחברות תוכנה בתחום ה- Telecom.
רב-סרן במילואים, בוגר קורס חובלים, שירתתי כקצין מחלקה על ספינות חיל הים ומאוחר יותר כמדריך בקורס חובלים, בבית הספר לקצינים של חיל הים.
מעביר, מזה כ- 16 שנה, סדנאות הכשרה פיקודית וסדנאות הכנה לתפקיד בקורסים ומסגרות שונות בחיל הים, ביניהם: קורס חובלים וקצונת חוף, קורסי פיקוד מתקדם והכשרות לקצינים בשרות פעיל ביחידות מבצעיות.
יוצר ומנחה סדנת 'מנהלים בכיוון הנכון' המאמנת מנהלים לפעול בצורה מדויקת, ממוקדת ואפקטיבית בכל מקום ובכל זמן כדי להגיע לתוצאות יוצאות דופן במערכות היחסים ובתחומי האחריות שלהם בארגון. מאמן בשיטת סאטיה (אימושיין) מאז 2012.
רוצים כבר להתחיל ללמוד מאלדד:
להורדת המדריך החינמי לניהול אפקטיבי לחץ כאן
להורדת המדריך -'איך לגרום לעובדים שלך לתת את הנשמה בעבודה ללא בונוסים' לחץ כאן
הרצאותיו
(למעבר בין ההרצאות, יש ללחוץ על התמונה הקטנה)
‘בכיוון הנכון’ – כיצד לכוון כל פעולה לקבלת תוצאות יוצאות דופן?
במשחק ביליארד – לפני כל מהלך השחקן מכוון את המכה בריכוז רב, כדי שזו תהיה אופטימלית: הוא מסתכל על מצב השולחן, על האפשרויות הפתוחות לו, מתכנן לאן יגיע הכדור בו הוא מכה, את כיוון ועוצמת המכה, מכוון… מכה בכדור ומכניס אותו לכיס השולחן.
כעת, תארו לעצמכם אלו תוצאות היינו משיגים בחיים האמיתיים אילו היינו מכוונים טוב כל כך לפני כל פעולה או אמירה.
בהרצאה זו נלמד ונתרגל כלי שיאפשר לנו לכוון כל פעולה, אמירה או החלטה כך שתהיה מדויקת, ממוקדת ואפקטיבית – ותייצר לנו תוצאות אופטימליות ויוצאות דופן.
מה נלמד בהרצאה:
- איך “מכוונים” בחיים האמיתיים, כמו בביליארד, לפני כל פעולה, אמירה או החלטה?
- איך לפעול מתוך כוונה, עוצמה והשראה?
- איך להישאר מאוזן, שקול ומפוכח במצבים טעונים ומצבי לחץ?
- איך לקבל את ההחלטה הנכונה והמדוייקת ביותר עבורי בכל סיטואציה?
***אפשרי לקיים בתור סדנה***
איך לנהל את סביבת העבודה בצורה אפקטיבית ונינוחה?
הרצאה המכוונת לאנשים עסוקים, שיש להם הרבה ‘על הצלחת’: כל מי שעובד בסביבת עבודה עמוסת פעילויות ומחויבויות וחשוב לו להיות יעיל ואפקטיבי, ויחד עם זאת גם לשמור על איזון ושקט נפשי בתהליך.
ההרצאה מעניקה כללים וכלים יעילים לניהול כלל המשימות, המידע והמחויבויות שלנו, לרבות הימנעות מהתחייבויות יתר ודרכים לוודא שאנו עושים את מה שאנו לוקחים על עצמנו – בצורה טובה ונינוחה.
מה נלמד בהרצאה?
- מהי הדרך היעילה לנהל את כל המשימות / המידע / המיילים והפגישות?
- מה הולך ליומן? מה הולך לרשימת to-do? איך מנהלים את ה Inbox, ואיך שומרים מידע בצורה אפקטיבית על המחשב?
- מהם מסיחי הדעת ומבזבזי הזמן הגדולים, ואיך מנטרלים אותם?
- איך לנהל את סביבת העבודה בראש נקי ושקט, שלווה פנימית וביטחון שהכל תחת שליטה?
איך לגרום לאנשים לזכור את מה שאתה אומר להם?
כמות האינפורמציה שאנו חשופים לה יום יום ובכל מקום – היא עצומה.
בסביבת העבודה, למשל, על מנת להתקדם, להיות מועילים ומשמעותיים – אנו נדרשים ללמוד מהר ובאפקטיביות מידע רב ומגוון.
מהצד השני, כמנהלים או מומחי תוכן – אנו נדרשים ללמד קולגות, כפופים ומנהלים חומר רב על מנת שיוכלו לסייע לנו ולארגון בהשגת מטרותיו.
מה נלמד בהרצאה?
- 6 עקרונות מפתח להעברת מסר בצורה אפקטיבית, שאם נשתמש בהם – נבטיח שהמסר, החומר או המידע שאנו מלמדים או לומדים בעצמנו ייצרב בזיכרון ובתודעה בצורה טובה יותר ולאורך זמן רב יותר.
- איך להסביר אותו הדבר בצורה שונה, כך שהמסר יקלט גם אצל אנשים עם תפיסה אנליטית וגם אצל אנשים עם תפיסה אסוציאטיבית?
- איך לנטרל מסיחי דעת על מנת לעזור למאזין לקלוט ולזכור יותר ממה שנאמר?
- מהו סוד ההצלחה של מייקל ג’ורדן ואיך אנחנו יכולים להשתמש בו על מנת ללמוד מהר יותר ובאפקטיביות גדולה יותר?
- איך להעביר את המסר בצורת סיפור – כך שיגרום לאנשים לזכור את המסר לאורך זמן?
סגנונות תקשורת וניהול
כשהילדים שלנו משחקים בצעצוע הזה (קרדיט לפישר פרייס) הם לומדים שלכל דמות יש את כפתור ההפעלה שלה.
לכל כפתור יש את הדרך המיוחדת שלו להפעלה.
אם נלמד את הדרך המתאימה כיצד להפעיל כל דמות – נוכל במאמץ מינימלי וסופר אפקטיבי – להפעיל את כל אחת מהן.ובדומה לבובות, לכל אחד מאיתנו סגנון תקשורת שונה, ייחודי לו.
מדהים כמה שבני האדם שונים זה מזה, וגם מדהים עד כמה הם דומים זה לזה.אפשר לאפיין ארבעה סגנונות תקשורת/ניהול עיקריים, שאם נכיר את המאפיינים שלהם, את דרך המחשבה, הדיבור והעשייה של כל אחד מהם – נוכל לתקשר איתם בצורה אפקטיבית.
בהרצאה זו נלמד להכיר את ‘המקדם’, ‘המשימתי’, ‘המנתח’ וה’תומך’.
חברים חדשים לדרך, שילוו אותנו במסע, לאורך כל הדרך, בתפקיד מורה הדרך.בסוף ההרצאה המשתתפים ידעו:
- לזהות את סגנון התקשורת/ניהול שלהם.
- יכירו את המאפיינים של כל סגנון תקשורת/ניהול.
- ידעו לזהות את סגנון התקשורת/ניהול של זה שמולם.
- איך לתקשר בצורה אפקטיבית עם כל סגנון.
סודות ההצלחה של האנשים הגדולים בהיסטוריה
‘גם מסע בן אלף מייל מתחיל בצעד קטן אחד’ (מאו טסה טונג).
בעומדנו מול פרק חדש בחיים, התחלה חדשה, דרך חדשה – כדאי להצטייד בכלים שיהפכו את הדרך למוצלחת, ממוקדת וכיפית.
בהרצאה זו נלמד שבעה סודות הצלחה, שבע תובנות שלימדו אותנו אנשים חכמים גדולים בהיסטוריה – כאלה שעשו דרך מרשימה ופורצת דרך, מהם נוכל ללמוד הרבה ולקחת לחיינו שלנו.
שבעה כלים שיעזרו לנו להצליח בדרך ולהגיע למחוז חפצנו עם השראה, נחישות, והרבה הנאה.
הרצאה שמתאימה מאוד לאנשים שעומדים בפני דרך חדשה בחייהם, ולאלה שמבינים שכל יום הוא בעצם תחילתה של דרך חדשה ומופלאה, אם רק עושים אותה כזאת.
סודות ההצלחה – הסיפור של אפל, גוגל ופייסבוק
שלוש החברות שחדרו לעולמנו הפרטי והעסקי ממשיכות להוביל ולהפתיע כמעט מידי יום.
בתוך פרק זמן קצר מהקמתה של גוגל כחברה בינלאומית הצליחה להדהים ולהגיע לשוויה של מיקרוסופט האגדית והיד עוד נטויה. אפל שכמעט ונעלמה נמצאת היום בעמדת זינוק לקראת שווי שוק של חצי טריליון דולר – כפליים ממיקרוסופט! ועל פייסבוק … צריך לשאול את דונאלד טרמפ.
מה המיוחד בחברות אלה? מה הן עשו שאחרים לא הצליחו? מה מאפיין את המנהיגות של היזמים? כיצד הן הגדירו מחדש את מושגי היצירתיות והחדשנות? מה מיוחד בתרבות הארגונית שלהן שהזניק אותן למרומי ההצלחה? מה אנו יכולים וצריכים ללמוד מהם?
המפגש מלווה בקטעי סרטים.בין הנושאים:
יציאה מוחלטת מקיבעון במהלך שינוי טכנולוגי
- מגדירים מחדש את מושגי היצירתיות והחדשנות
- אסתטיקה ועוד פעם אסתטיקה
- מה הבסיס לחדשנות ולכישרון פורץ דרך
- גוגל כובשת בסערה את עולם החיפוש
- על שאננותן של חברות מובילות
- בעקבות התרבות הארגונית המיוחדת של גוגל – מישהו בכלל עובד שם?
- ההבדל בין יוזמה לתגובה והבסיס להצלחה הגדולה של גוגל
- פייסבוק – מה יש בילד בן 19(אז…) שאין בגדולים ומנוסים ממנו?
- מה עושים כאשר עשרות מיליונים מתנגדים לשינוי? איך מובילים שינוי?
- תפיסת עולם שמקימה חברת ענק ששווה מיליארדים
- בין אומנות לטכנולוגיה – השאיפה לתוצר סופי כמעשה אמנות.
- על מנהיגות אישית, עצמית וארגונית של היזמים
10 טעויות שאסור לך לעשות כמנהל