מיומנויות ניהול בדרגים בכירים

מיומנויות ניהול בדרגים בכירים

אופי העבודה בניהול דרג בכיר שונה בתכלית מניהול צוות. היכולות, התובנות והחשיבה האסטרטגית שונה באופן מהותי. הכלים הנדרשים לדרג הבכיר הם יותר מקיפים ואסטרטגיים ופחות נקודתיים מכיוון שהאופרציה הניהולית גדולה, היקפית ומורכבת יותר כאשר מנהלים מערכת בעלת מחלקות ואנשים בתשתית רחבה.

ייחודו של המנהל הבכיר


בניגוד לסוגי מנהלים שונים בחוליות השרשרת הארגונית, מנהלים בכירים אחראים על התרבות הארגונית, קרי - ערכים, חזון והאסטרטגיות הנגזרות מהן ליצירת יעדים מדידים ובלתי מדידים תוך שילוב כל התפקידים לכדי מארג תרבותי-ארגוני.
שבנוסף חייבת להיות הבנה והכוונה נכונה של כל המחלקות כזרועות ביצוע באופן מסונכרן ואפקטיבי הפועל בסינרגיה לשם קבלת תוצאות וצמיחה עסקית בעולם הקפיטליסטי.
פעולתן של מחלקות שונות בארגון עלולות להוביל לעיתים למשברים וקונפליקטים בין מנהלי המחלקות על אופי ביצוע המשימות. המנהלים בדרג הבכיר נמדדים גם ביכולתם לצלוח משברים ולמתן קונפליקטים באמצעות התערבות או אי התערבות בפוליטיקה הארגונית לטובת קידום האינטרסים של הארגון.

ניתוב נכון של האנרגיה הזאת לתחרות בריאה בין המחלקות עשויה להביא להתפתחות החברה באופן של עידוד יצירת רעיונות חדשים, העלאת המורל המקצועי ויצירת תחושת ההזדהות של העובד עם ערכי הארגון וכפועל יוצא למוטיבציה, סיפוק ולוותק ארוך יותר מזה של העובד הממוצע.

פיתוח כישורים ומיומנויות


כל פעולותיו של המנהל הבכיר לא יוכלו לבוא לידי ביטוי ללא עבודה ובדיקה עצמית שוטפת של המנהל תוך יצירת והפנמת מיומנויות לניהול הזמן והמשימות באופן אפקטיבי ללא דחיינות, תוך תעדוף ופיקוח על המשימות היומיות בצמוד ליעדים אסטרטגיים הנסמכים על חזון החברה וכן צמצום הסחות הדעת כמה שניתן על מנת להתמקד בנושאים הרלוונטים וההכרחיים.
בנוסף, מנהל טוב יתעדכן באופן רציף בסוגיות משפטיות שונות הקשורות לעולם התעסוקה, הצרכנות והשכר הנמצאים תמיד בבסיס התקשורת של בין עובדיו ומנהליו. על כל אלו להיבנות בכלים ושיטות מתאימים, באופן סיסטמטי כדי להקנות הרגלים מקצועיים בריאים שיאפשרו למנהל הבכיר לנוע בין משימותיו התובעניות ללא עיכוב בצורה מיטבית בניהול השוטף.

מנהל מיומן יהיה בעל ביטחון עצמי ויכולת לדבר באופן רהוט מול עמיתיו ועובדיו כדי שהמסר יועבר ויקדם את רעיונותיו ורצונותיו.

מספר אבני יסוד לניהול נכון בדרג בכיר

1- האצלת סמכויות – מנהל טוב ומקצועי זה מנהל שלא עושה הכל, אלא יודע לבחור במדוייק מי יעשה מה, לסמוך על העובדים שלו, לתמוך בהם, לעזור להם לקחת החלטות שקשורת למשימה, אבל לא לעשות את המשימה בעצמו. להרחבה בנושא האצלת סמכויות, ניתן להיכנס למאמר הבא - "האצלת סמכויות- לא מה שחשבת"

2- לתת לעובדים חופש פעולה שתאפשר להם להביא אתם עצמם תוך שמירה על עקרונות בסיסיות של הארגון.

3- הגדרת קווי יסוד קשיחים של הארגון, הגדרת נהלים ברורים ועמידה בהם- בסדנה שלנו עבור ניהול בכירים, אנו מנחים את המשתתפים כיצד לייצר נהלים מדוייקים וישימים. המנחה בסדנה הוא מומחה בתחום נהלים, בקרה וביקורת לארגונים. למידע נוסף אודות כתיבת נהלים יש להיכנס למאמר כאן

4- מעקב קבוע ורציף על תוצאות של עובדים – מנהלים, דרג ביניים ומנהלים ללא ניהול עובדים

5- לשמור על העובדים/מנהלים שנותנים תוצאות, ולשחרר מי שלא, בלי רגשות אשם

6- תקשורת בין אישית טובה עם המנהלים שלך, וגם עם העובדים – חשוב שכל הארגון יכיר אותך, לא רק בשם, אלא גם פנים מול פנים. בסדנה שלנו "הפאזל האנושי" אנו מלמדים מנהלים בכל הדרגים כיצד לייצר תקשורת בין אישית אפקטיבית, כך שכל מנהל יוכל לתקשר בצורה נכונה עם כל עובד. מדובר על מודל חדשני שבבסיסו עומדת גישה חיובית ומקבלת שמסירה שיפוטיות. כמו כן, יש לנו סדנאות נוספות שקשורות לתחום, כמו סדנה לניהול קונפליקטים שמותאמת גם ליצירת יחסים טובים, לא רק בין אנשים, אלא בין מחלקות וצוותים.

7- להשתטות – מחקרים מראים כי מנהלים בכירים שהתנהגו בטבעיות, ובצורה משוחררת מול העובדים שלהם שיפרו משמעותית את היחסים בינם לבין העובדים ואפילו את האפקטיביות של העובדים. הנה לינק לסרטון מעולה של סטיב באלמר מי שהיה מנכ"ל מיקרוסופט משנת 2000-2014 : Steve Ballmer Going Crazy on Stage

*הסדנאות מועברות גם אונליין בעזרת מערכת זום

 

פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info1sagol@gmail.com | חדרה, התחייה 2

 

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן