ניהול קונפליקטים וגישור
משך הסדנה : מינימום שעתיים, בהתאם לצורך הארגון, ניתן להזמין תחום אחד מתוך הרשימה או מספר תחומים.
מס' משתתפים: עד 30 (בהזמנת הרצאה אפשרי ללא הגבלת מספר משתתפים)
למי זה מתאים: מנהלים, מנהלי צוותים, דרג ניהול זוטר עד בכיר
מיקום הסדנה: בארגון, או במקום אחר שהארגון בוחר
ניהול משא ומתן בסביבת עבודה דינמית:
בסביבת העבודה הדינמית כולנו מנהלים משא ומתן באופן יומיומי, עם הכפופים לנו, הקולגות שלנו ועם ההנהלה. משאים ומתנים אלו באים לידי ביטוי בתחומים רבים: הקצאת משאבים, ניהול אנשים, רתימה לדרך פעולה, הרחבת סמכויות ועוד.
האתגר בניהול משאים ומתנים אלו הוא משולש: להשיג מקסימום מטרות והשפעה, לשמור על יחסי העבודה, להבטיח דלת פתוחה לשיתוף פעולה עתידי. בעזרת לימוד עקרונות שיטת משא ומתן מבוסס עקרונות (מבית היוצר של התוכנית למו"מ באונ' הרווארד), ירכשו המשתתפים בסדנא את היכולת לפצח אתגרים אלו.
ניהול קונפליקטים בעולם ארגוני - איך להפיק את המיטב מסיטואציות מורכבות
מטרת הסדנה לספק למנהלים ולעובדים כלים וידע כיצד לנהל באופן אפקטיבי מצבי מחלוקת ואי הסכמה. כיצד לזהות מה באמת חשוב לאנשים מאחורי דרישות ואמירות תקיפות שמוצגות, מדוע אנשים מתנהלים באופן אמוציונלי בקונפליקט ואיך אפשר להרגיע רוחות סוערות, מהו מבנה שיחה אפקטיבית בה ניתן להקשיב לעומק וגם להביע את דעתנו, באופן שאחרים יהיו פתוחים להקשיב לנו, ואיך עוברים מתפיסה של מנצחים ומפסידים למצב בו משתפים פעולה לתועלת הארגון וכל הצדדים.
ניהול מיטיבי של שיחות קשות - הכשרה למנהלים
מנהלים רבים מתקשים לערוך שיחות קשות ולהעביר ביקורת, מתוך ספק באם ניתן יהיה לפתור את הנושא שעל הפרק או לייצר שינוי בהתנהגות או מתוך החשש לפגוע באדם או ביחסים. מטרת ההכשרה להקנות למנהלים ביטחון ומיומנות אמיתית בניהול שיחות קשות עם ממשקי עבודה שונים: עובדים, מנהלים ועמיתים.
ההכשרה מורכבת מסדנא לניהול שיחות קשות וממפגש אימון אישי למשתתפי הסדנא, כהכנה לביצוע שיחה קשה ספציפית וכן משוב לאחר קיומה. ניתן לרכוש גם סרטון הדרכה, שיסייע למשתתפים לקראת שיחות קשות עתידיות. הסרטון כולל תזכורת לגבי עקרונות לניהול השיחה ודגשים כיצד להתכונן לשיחה.
HR כמגשר טבעי בארגון –סדנא לניהול קונפליקטים לצוות HR:
צוות HR נדרש פעמים רבות לסייע למנהלים בניהול תקשורת מורכבת מול עובדים, בחיזוק קשרי העבודה בתוך צוותים ובניהול קונפליקטים פנים ארגוניים. מטרת הסדנא להקנות לצוות כלים ומתודות לסייע למנהלים ועובדים במצבי קונפליקט, כך שיוכלו להיות מעין מגשרים טבעיים בארגון. הסדנא כוללת רכישת כלים מתוך הכשרת מגשרים ויישום הכלים, הלכה למעשה, אל מול case studies רלוונטיים מהשטח, מה שיאפשר תרגול ולמידת עמיתים.
יחסי עבודה בסביבה אג'ילית – כלים לתקשורת אפקטיבית וחיזוק שיתוף הפעולה בין צוותים בארגוני הייטק:
בעת פיתוח המוצר נדרש שיתוף פעולה הדוק בין הצוותים במחלקות השונות, ה product, ה R&D , ה QA , ה DevOps ועוד. בישיבות לאורך סבבי הפיתוח נדרשת תקשורת יעילה, יכולת לדבר בצורה אפקטיבית על מה לא עובד ויכולת לפתור אי הסכמות. הסדנא מקנה לצוותים שמעורבים בפיתוח כלים לתקשורת אפקטיבית וכוללת סימולציות לתרגול הלכה למעשה של סיטואציות מאתגרות בממשקי העבודה בין הצוותים. ההכשרה כוללת סדנא וכן מפגשי אימון אישיים לאנשי מפתח בממשקי העבודה בין הצוותים, כדוגמת ה Scrum Master ואנשי ה PMO .
איך לעודד חשיבה יצירתית במצבים של מבוי סתום – סדנת ששת הכובעים של דה בונו:
ד"ר אדוארד דה בונו הינו סמכות מובילה בעולם בתחום החשיבה היצירתית. טכניקת ששת הכובעים הינה שיטה, שמאפשרת התבוננות על אתגר ממספר נקודות מבט / "כובעים": כובע עובדות ונתונים, כובע רגש ואינטואיציה, כובע חשיבה ביקורתית שלילית, כובע גישה חיובית ואופטימית וכובע יצירתיות וצמיחה. המנחה, שמחזיק את כובע השישי של ניהול החשיבה, מנהל את השיח בחדר לאפשר הבעה אפקטיבית של כל כובע. התנועה בין הכובעים השונים יוצרת חשיבה חדשה ועשויה להוביל למתן פתרון לאתגרים בצורה חדשנית ומפתיעה.
מדיון לדיאלוג - ניהול שיח אפקטיבי בישיבות בארגון והכשרת מתאמי שיח פנים ארגוניים:
מטרת ההכשרה להעניק לצוותי עבודה כלים לניהול שיח אפקטיבי בישיבות, במסגרתו יש פתיחות והקשבה, הצגת מסרים ממוקדת ויעילה, השגת יעדי הישיבה וקבלת החלטות מושכלת. כמו כן שיח שמאפשר שמירה על אווירה בינאישית טובה ומכבדת, שתלווה את משתתפי הישיבה גם לאחר סיומה ולתוך העבודה השוטפת. עם סיום הסדנא יוכשרו מתאמי שיח, שינהלו את השיח בישיבות בזמן אמת וישמרו על מבנה תקשורת אפקטיבי במסגרת ישיבות החברה.
כוחה של מילה טובה - זיהוי חוזקות אצל העובדים להוקרה והעצמה
ההתמקדות בחוזקות ומה שעובד טוב היא תפיסה הנובעת מגישה חדשה בתחום הפסיכולוגיה, שנקראת פסיכולוגיה חיובית. זיהוי חוזקות של עובדים ועידודם לממש חוזקות אלו, תורמים לתחושת שביעות הרצון של העובד ולהרגשה שמעריכים ומוקירים אותו. כמו כן מיומנויות אלו מחזקות את יכולתו של העובד לעמוד ביעדים ובמשימות, ומאפשרות לו לבוא לידי ביטוי באופן מיטבי.
רובינו סבורים כי אנחנו יודעים לזהות חוזקות של אחרים וגם להוקיר ולומר מילה טובה, אבל פעמים רבות יכולות אלו באות לידי ביטוי במישור השטחי בלבד. מטרת הסדנא לחזק את המיומנויות לזהות את חוזקות ולהביע הוקרה וההערכה, בדרך שבאמת מייצרת עבור העובדים חוויה רגשית מרוממת ותחושה של העצמה.
כלים וטכניקות מגישת ה NLP, כדי לייצר חיבור, אמון והשפעה
גישת ה- NLP פותחה בארה"ב בשנות ה-70 ככלי לחקר ולשיפור מצוינות וכשיטה להתמודדות עם רגשות, התנהגות ואמונות שמגבילות את האדם בחייו . השיטה מציעה ארגז כלים מגוון, המסייע בארגון וכוונון המוח, כדי לשחרר את מה שמגביל את האדם ולהשיג את התוצאות הרצויות בחייו. מטרת הסדנא להציג כלים משיטת ה- NLP שיכולים לסייע לחזק יכולת רתימה והשפעה של מנהלים במגרש הפנים ארגוני ושל אנשי מכירות בתקשורת עם הלקוחות שלהם. בסדנא ילמדו המשתתפים את טכניקת הראפור: מיומנות לחיבור מהיר ויצירת כימיה בין אישית , כמו כן ילמדו כיצד לזהות מבני חשיבה וכך לתקשר עם אנשים בצורה שתרתום אותם ותשפיע עליהם.
סדנת "חיבורים" לאנשי שירות ומכירות – איך להתחבר ללקוח באמת
מטרת הסדנא לחזק ולהעמיק את יכולות החיבור הבינאישי של אנשי השירות והמכירות לכל לקוח באופן ספציפי, תוך זיהוי המאפיינים הייחודיים לו. יכולות אלו כוללות יצירת כימיה בינאישית מהירה עם סוגים מגוונים של לקוחות, הבנה עמוקה של הצרכים של כל אחד מהם והתאמה מדויקת של המכירה לצרכיהם, לשם הגדלת כמות המכירות ואיכותן ומתן שירות אפקטיבי לקהל הלקוחות. הסדנא כוללת מגוון כלים מעולמות ה NLP, התקשורת הבינאישית, הגישור ובניית ההסכמות.
מאמר מקצועי בתחום - "ניהול קונפליקטים - הלכה למעשה"