ניהול קונפליקטים - הסדנה המלאה
משך הסדנה - שני מפגשים בין 3 שעות כל מפגש או מפגש אחד שלוש שעות
מס' משתתפים: עד 50
למי זה מתאים: מנהלים, מנהלי צוותים, דרג ניהול זוטר עד בכיר
מיקום הסדנה: בארגון, או במקום אחר שהארגון בוחר
קונפליקטים "מתונים" בין עובדים, מחלקות, צוותים או מנהלים מזרימים בארגון אנרגיה של תחרות בריאה, מחשבה יצירתית, רעיונות חדשים ובעצם מאפשרים לחברה להתפתח.
בסדנה זו נלמד על חישובתם של קונפליקטים "מתונים" כיצד משמרים אי הסכמה, כיצד יוצרים אי הסכמה, והכי חשוב כיצד לא לחצות את ה"קו האדום".
קונפליקט שלילי הינו קונפליקט שבו נחצה ה"קו האדום", ומצויים בו מאפיינים שקשורים לרגשות, יחסים בין אישיים, אינטרסים אישיים ולעיתים גם פוליטיקה ארגונית - קונפליקט כזה מהווה גורם מעכב עיקרי לארגון. הוא מונע שיתוף פעולה בין העובדים והמחלקות, מביא לגלישת סמכויות בין העובדים, בלבול וחוסר סינכרון בין הגופים השונים בחברה.
איך מזהים שקונפליקט הינו שלילי ולא חיובי, איך מציבים את הקו האדום, כיצד פותרים את המשבר הפנימי - באיזה כלים, מקל או גזר?, מתי בוחרים לא להתערב במשבר אך לעקוב אחריו
כמו כן, נדבר גם על שימוש של הומור לצורך פיתרון של קונפליקטים - מתוך הבנה שהומור והצלחה צועדים ביחד,הומור עוזר לנו לקחת משברים וקונפליקטים בצורה יותר חיובית, ולנסות למצוא פתרונות ללא אפקט החרדה. ההומור משחרר את השלילי ומאפשר פאן חיובי גם בתוך משברים ומצבים של אי ודאות - ניתן לקבל מפגש ייעודי רק לנושא של הומור וניהול קונפליקטים
הנושאים שנלמד בסדנה
• ניהול הרגש במצבי קונפליקטים
• מניעת קונפליקטים - הלכה למעשה
• תקשורת בין אישית - דיאלוג
• תיעול הקונפליקטים לתפוקה גבוהה יותר בארגון / צוות
• מה בין קונפליקט/עימות לתחרות בריאה
• הומור במצבי עימות וקונפליקט - טכניקה ושימושים
• סוגי קונפליקטים : חיובי, שלילי, מתון ועוד
סדנת פיתוח מנהלים זו היא חובה לכל מנהל - החל מדרג זוטר ועד דרג בכיר.
מאמר מקצועי בתחום - "ניהול קונפליקטים - הלכה למעשה"