חניכים

adults-black-and-white-casual-1374542
מדריך הוא מוביל הקבוצה, ועל כן יש לו תפקיד מרכזי ביצירת ה'דבק' בין החניכים השונים בקבוצה, ובינו לבין החניכים.

מה נלמד בסדנה:
1- תקשורת בין אישית ויצירת יחס אישי המתבסס על אמון וחברות
2- דע את החניכים שלך – לא ניתן לגשת באותה צורה לכל חניך, כיצד אני מכיר את הגבולות האישיים של כל חניך, ואיך ניתן לגשת לכל חניך בצורה אחרת שתתאים לו.
3- הכרות – איך ניתן להכיר את החניכים באופן כן ואמיתי. כלים ופרקטיקות מעולם ניהול ומנהיגות, בדגש על "מנהיגות אותנטית".
4- שכלול מיומנויות דיאלוג ושיח רגשי – ביני לבין עצמי)תוך אישי( ביני לבין אחר)בין אישי(
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

לעבוד מול מס' גורמים

art-cogs-colorful-171198
כמדריך בתנועת נוער הרבה פעמים עלייך לשנות את צורת העבודה שלך בהתאם לאדם שעומד מולך, לעיתים הם ההורים, שדורשים לראות ממך מידה רבה של אחריות, מנהיגות, הובלה, דוגמא, לעיתים הם החניכים, שדורשים לראות ממך גם מידה חברות, אמון, אחווה, יחס אישי, צוות המדריכים שדורשים ממך יכולת של עבודת צוות, וגורמים חיצוניים. כיצד להתאים את עצמי לכל אחד מהגורמים הללו?

בסדנה זו נלמד על כל גורם בנפרד ונעבוד על המאפיינים השונים וצורת הפנייה כלפי הגורם המסויים.
1- הורים - פרקטיקות פשוטות לשיח עם הורי החניך
2- חניכים - היכרות, קרבה, יצירת אמון, דיאלוג אישי - מומלץ כמפגש נפרד
3- צוות – כלים לעבודה עם צוות, מה המקום שלי בצוות, מדוע כל גורם חשוב, כיצד להעביר החלטה, איך לתת לכל אדם בצוות מקום וקול.
3- גורמים חיצוניים – ספקים, שיתופי פעולה
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

הקבוצה ומקום המדריך

adult-backlit-beach-1000445
בנושא זה נלמד על הקבוצה בגוף אחד שמדומה למשפחה, כיצד מובילים את הקבוצה להבנה שהם משפחה, איך מעניקים לכל חניך מקום אישי ו"תפקיד" במערכת המשפחתית, כיצד יוצרים אחווה משפחתית פתוחה וכנה.

מה נלמד בסדנה:
1- הקבוצה ככוח אחד – השלם גדול מחלקיו, מדוע לנו כקבוצה יש יותר כוח להניע תהליכים או להביא לשינוי מאשר כל אחד בנפרד, וכיצד מזהים את הכוח המסויים של הקבוצה שלי. מנהיגות בקרב בני נוער
2- מהי תחושת שייכות – מתי אני מרגיש שייך לקבוצה, איך לגרום לחניכים להרגיש שייכים, מתי מזהים שחניך מסוים לא מרגיש חלק מהקבוצה, ומה ניתן לעשות על מנת לעזור לו לחוש שייכות.
3- עזרה (Reaching out) – זיהוי סימנים אצל חניכים שמעידים על מצוקה, כיצד גורמים לחניך לשתף אותך במצוקה שלו, מתי נכון להציע עזרה וכיצד נכון ובאיזה מינון העזרה מתבקשת ויכולה לעזור, ובאיזה מינון היא יכולה לפגוע עוד יותר. הגבול הדק שבין עזרה לבין חדירה לפרטיות של החניך וגבולותיו האישיים.
4- גבולות מדריך חניך – האם יש גבול כזה? כיצד לשרטט גבולות שיחזיקו מעמד ביני לבין החניכים שלי, גבולות שלא יהפכו אותי למנהיג אלא לחלק מהקבוצה, ומצד שני כן יהפכו אותי למוביל הקבוצה. מתי אני צריך להבין שחניך "עובר את הגבול" ומתי יש צורך לטשטש אותו על מנת לגרום לחניך להיפתח אלי.
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

אלימות, אלכוהול וחרם

boy-child-cry-256658
נושא שבוער בעצמותיו של כל מדריך, וחשוב לדעת כיצד לפנות אל החניכים בצורה יעילה, ממוקדת, נכונה ופרטנית על מנת להחדיר את הרעיונות. שכן, שימוש לא נכון במתודה או בדרך הנגשת התכנים יביאו לאפקט הפוך, ובדר"כ יוביל לזלזול של החניכים בתכנים המועברים.

מה נלמד בסדנה:
1- דרכי העברת המסרים בנושאים אלו – כלים ופרקטיקות
2- כיצד להשתמש במקרה מסויים על מנת למנף את השיעור.
3- דע את גבולותיך – כמדריך עלייך להכיר את הגבולות שלך בתחומים אלו, ואח"כ לגרום לחניך להבין את גבולותיו.
4- קהילה – כיצד אלימות, אלכוהול וחרם חברתי פוגעים בקהילה – כיצד להעביר את המסר הזה לחניך
5- שיחות אישיות עם חניך על נושאים אלו - כלים ופרקטיקות
6- לזהות סממנים של חרם חברתי בקבוצה, או חרם בבית הספר, אלימות כלפי ילד בקבוצה, או ילד שאלים כלפי ילדים אחרים קבוצה, שימוש בסמים או באלכוהול. זיהוי סימנים למצוקה נפשית
7- חרם חברתי – השלכות מידיות ורחוקות טווח. דרך סיפורים על חרם חברתי וההשלכות שלו
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

מתודות - סגנונות לימוד

best-friends-candid-carefree-1963622
בסדנה זו נלמד על אומנות העברת המסרים לחניכים ובני אדם באופן כללי.


העברת מסר הינו נושא בעלת השפעה מכרעת על ביצועים של קבוצה, והיא קשורה באופן ישיר למעביר המסר ובעיקר למתודה שבה הוא בוחר להעביר את המסר. מה נלמד בסדנה:
1- סגנונות תקשורת ככלי שיעזור לנו להעביר מסרים באופן מדוייק יותר
2- מהי מתודת לימוד ומדוע זה חשוב להגדיר אותה בתוכנית השיעורים
3- כיצד ניתן להשתמש במשחק לצורך העברת מסרים – איזה משחקים נכון להשתמש, כיצד לבנות משחק כזה, האם לחבר אותו לקבוצה או ליחיד בתוך הקבוצה, מתי לא נכון להשתמש במשחקים.
4- מה הוא מסר חשוב - תיעדוף של מסרים
4- הצגת סיפור – כיצד אני מספר סיפור לחניכים בצורה מרתקת, ושתעמוד בקנה אחד עם המאפיינים של הסיפור עצמו ומוסר ההשכל שלו.
4- כלים יעילים לעמידה מול קהל - שימוש בהומור, שפת גוף ואלתור.
משך הסדנה: בין שני מפגשים לשלושה מפגשים. כל מפגש שעתיים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.(בקיזוז נושאים מסוימים)

לפרטים נוספים לחצו כאן

פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info@sagol-lectures.co.il | חדרה, התחייה 2

WhatsApp chat
דילוג לתוכן