כריזמה אישית – כל אחד יכול

pexels-vincent-tan-1009938
משך : עד 4 שעות


תופעת הכריזמה היא מן התופעות המסקרנות והמעניינות ביותר.
המלה כריזמה מקורה ביוונית – מתת אל, ועל כן, לרבים נראה שלא ניתן לפתח את הכריזמה האישית. האמת, כפי שנמצא במחקרים רבים היא שאפשר, כדאי ורצוי לפתח את הכריזמה האישית, וודאי אצל בני נוער בתחילת דרכם הבוגרת.

האם כל אחד יכול? כיצד לפתח כריזמה, ומתי חשוב להשתמש בה?


המפגש מציג את נושא הכריזמה ואת הדרכים לפיתוחה של הכריזמה האישית שכה חשובה למערכות היחסים שלנו. המפגש אינו תיאורטי והוא עוסק בהבנה ובדרכים לפיתוחה של הכריזמה האישית.
מה נלמד בסדנא:

• על משמעותה של כריזמה
• חשיפת כוונות – "שיקוף"
• בין המטפיסיקה של המנהיגות לכריזמה האישית
• אומנות ההשפעה
• מתי אנו מוכנים לעשות בשביל מישהו הרבה?
• דוגמאות וסיפורים על מנהיגים כריזמטיים

הסדנאות מועברות בצורה מעשית, תוך שימוש במשחקים אישיים, משימות על מנת להמחיש את תכני הסדנה והכלים הנלמדים



לפרטים נוספים לחצו כאן

לעבוד מול מס' גורמים

art-cogs-colorful-171198
כמדריך בתנועת נוער הרבה פעמים עלייך לשנות את צורת העבודה שלך בהתאם לאדם שעומד מולך, לעיתים הם ההורים, שדורשים לראות ממך מידה רבה של אחריות, מנהיגות, הובלה, דוגמא, לעיתים הם החניכים, שדורשים לראות ממך גם מידה חברות, אמון, אחווה, יחס אישי, צוות המדריכים שדורשים ממך יכולת של עבודת צוות, וגורמים חיצוניים. כיצד להתאים את עצמי לכל אחד מהגורמים הללו?

בסדנה זו נלמד על כל גורם בנפרד ונעבוד על המאפיינים השונים וצורת הפנייה כלפי הגורם המסויים.
1- הורים - פרקטיקות פשוטות לשיח עם הורי החניך
2- חניכים - היכרות, קרבה, יצירת אמון, דיאלוג אישי - מומלץ כמפגש נפרד
3- צוות – כלים לעבודה עם צוות, מה המקום שלי בצוות, מדוע כל גורם חשוב, כיצד להעביר החלטה, איך לתת לכל אדם בצוות מקום וקול.
3- גורמים חיצוניים – ספקים, שיתופי פעולה
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

דיאלוג מקרב

pexels-fauxels-3184428
כיצד יוצרים דיאלוג משמעותי בנינו (מדריכים) לבין החניכים, הן בתקופות שבהן יש יותר מתח וחוסר וודאות והן בתקופות רגילות.


בסדנה זו המנחה תציג למשתתפים דרך תקשורת אחרת, דו שיח משמעותי, דיאלוג מקרב עם חניכים. אין הכוונה לדיבור סתמי בין שני אנשים, כשאין רצון להשמיע ואין רצון לשמוע. מה נלמד בסדנה:
1- מה זה תקשורת מקרבת, ואיך זה שונה מתקשורת רגילה שאנחנו מכירים?
2- הקשבה לרגשות ומחשבות - כלים מרכזיים
3- כיצד להנחות הורים כיצד נכון לדבר בצורה מיטבית עם הילד, לתת לילד להרגיש שהוא מקבל תמיכה והבנה
4- מה הוא מסר חשוב - תיעדוף של מסרים
4- הצגת סיפור – כיצד אני מספר סיפור לחניכים בצורה מרתקת, ושתעמוד בקנה אחד עם המאפיינים של הסיפור עצמו ומוסר ההשכל שלו.
4- יצירת שיח חופשי, פתוח ומכיל בין הצדדים
משך הסדנה: 1.5 - 4 שעות

לפרטים נוספים לחצו כאן

הקבוצה ומקום המדריך

adult-backlit-beach-1000445
בנושא זה נלמד על הקבוצה בגוף אחד שמדומה למשפחה, כיצד מובילים את הקבוצה להבנה שהם משפחה, איך מעניקים לכל חניך מקום אישי ו"תפקיד" במערכת המשפחתית, כיצד יוצרים אחווה משפחתית פתוחה וכנה.

מה נלמד בסדנה:
1- הקבוצה ככוח אחד – השלם גדול מחלקיו, מדוע לנו כקבוצה יש יותר כוח להניע תהליכים או להביא לשינוי מאשר כל אחד בנפרד, וכיצד מזהים את הכוח המסויים של הקבוצה שלי. מנהיגות בקרב בני נוער
2- מהי תחושת שייכות – מתי אני מרגיש שייך לקבוצה, איך לגרום לחניכים להרגיש שייכים, מתי מזהים שחניך מסוים לא מרגיש חלק מהקבוצה, ומה ניתן לעשות על מנת לעזור לו לחוש שייכות.
3- עזרה (Reaching out) – זיהוי סימנים אצל חניכים שמעידים על מצוקה, כיצד גורמים לחניך לשתף אותך במצוקה שלו, מתי נכון להציע עזרה וכיצד נכון ובאיזה מינון העזרה מתבקשת ויכולה לעזור, ובאיזה מינון היא יכולה לפגוע עוד יותר. הגבול הדק שבין עזרה לבין חדירה לפרטיות של החניך וגבולותיו האישיים.
4- גבולות מדריך חניך – האם יש גבול כזה? כיצד לשרטט גבולות שיחזיקו מעמד ביני לבין החניכים שלי, גבולות שלא יהפכו אותי למנהיג אלא לחלק מהקבוצה, ומצד שני כן יהפכו אותי למוביל הקבוצה. מתי אני צריך להבין שחניך "עובר את הגבול" ומתי יש צורך לטשטש אותו על מנת לגרום לחניך להיפתח אלי.
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

מה פשר הקשר: תקשורת בהדרכה

pexels-monstera-production-7114089 (1)
מטרת המפגש : 2-8 שעות


שם המנחה : ד"ר אורית אנגלנברג ברעם

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל תהליך חינוכי הוא התקשורת בין המדריך לקבוצה. מדריכים רבים נוטים לתת דגש רב למידע שיעבור בהדרכה באמצעות דיבור. מחקרים רבים טוענים כי שפת הגוף, אופן ההתנהלות וטון הדיבור משפיעים על טיב התקשורת לא פחות מן המרכיבים הבלתי-מילוליים.
מה נלמד בסדנה?
• נלמד מה מכילה תקשורת בינאישית.
• נחווה ונסיק ממה אנשים מושפעים ומה הם זוכרים מתקשורת מילולית ובלתי-מילולית.
• נתנסה בדרכי הגשה שונות, ונלמד כיצד אנו יכולים לשפר את התקשורת עם אחרים, לקידום מטרותינו ומסרינו.

לפרטים נוספים לחצו כאן

זה לא הגיל, זה התרגיל: מאפייני הגיל המודרך

silhouette-photography-of-group-of-people-jumping-during-1000445
אחד הדברים החשובים ביותר בהדרכה, הוא להתאים את התוכן לקהל היעד. זה גם היתרון הגדול שלה – המפגש האנושי הייחודי. לדוגמא, התופעות בטבע / המוצגים במוזאון אינם משנים את פניהם בין קבוצה לקבוצה, אך המדריך יכול וצריך לתווך אותם באופן אחר לכל קבוצה אותה הוא פוגש. משום כך חשוב להכיר את המאפיינים הפיזיים, הרגשיים, החברתיים והקוגניטיביים של כל גיל.

מטרת המפגש : להכיר בחשיבות של את המאפיינים הפיזיים, הרגשיים, החברתיים והקוגניטיביים של המשתתפים בהדרכה ולקבל כלים לאפיון נכון ומותאם.

נושאים בסדנה :

• נלמד את מאפייני הגילאים השונים (מהגיל הרך ועד מבוגרים)
• ניחשף על קצה המזלג גם למאפיינים של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים
• נקבל המלצות וכלים פרקטיים: מה כדאי ומה לא כדאי לעשות בהדרכת גילאים השונים.

לפרטים נוספים לחצו כאן

פיתוח מוטיבציה פנימית (מדריכים)

adults-black-and-white-casual-1374542
משך : עד 4 שעות


מהי מוטיבציה פנימית, ומה ההבדל בינה לבין מוטיבציה שנובעת מעידוד חיצוני?
מחקרים מראים, כי מוטיבציה פנימית נמשכת לאורך זמן והופכת לסטנדרט, והתפוקה שלה גבוהה הרבה יותר. אז מה אפשר לעשות על מנת ליצור מוטיבציה פנימית בקרב בעצמי? כיצד להטמיע בתוכנו את הרצון להצלחה מבלי לקבל "גירוי" חיצוני?

סוג הפעילות: הרצאה פעילה


מה נלמד:

o מהי מוטיבציה, ומה ההבדלים בין מוטיבציה פנימית לחיצונית
o מה הקשר בין מוטיבציה לעמידה בציפיות?
o יצירת משמעות – כלי לפיתוח מוטיבציה פנימית. מה מניע אותי לעשייה?
o שימוש בטכניקות של פסיכולוגיה חיובית עבור עצמי ועבור הסביבה
o גורמים פנימיים שמעודדים אותנו לפעול בצורה מיטבית ותוך נחישות : ערכים, שאיפות, שיפור הסביבה שלי ויצירת מקום טוב יותר לחיות בו, שיפור עצמי.
o מה הקשר בין התנדבות למוטיבציה – תגמול פנימי שיוצק בנו רצון לתרום לחברה
o מציאת מודל אישי כמנוע ליצירת מוטיבציה פנימית
o אחריות אישית - תרומה אישית וחברתית

לפרטים נוספים לחצו כאן

לעבוד מול מס' גורמים

art-cogs-colorful-171198
כמדריך בתנועת נוער הרבה פעמים עלייך לשנות את צורת העבודה שלך בהתאם לאדם שעומד מולך, לעיתים הם ההורים, שדורשים לראות ממך מידה רבה של אחריות, מנהיגות, הובלה, דוגמא, לעיתים הם החניכים, שדורשים לראות ממך גם מידה חברות, אמון, אחווה, יחס אישי, צוות המדריכים שדורשים ממך יכולת של עבודת צוות, וגורמים חיצוניים. כיצד להתאים את עצמי לכל אחד מהגורמים הללו?

בסדנה זו נלמד על כל גורם בנפרד ונעבוד על המאפיינים השונים וצורת הפנייה כלפי הגורם המסויים.
1- הורים - פרקטיקות פשוטות לשיח עם הורי החניך
2- חניכים - היכרות, קרבה, יצירת אמון, דיאלוג אישי - מומלץ כמפגש נפרד
3- צוות – כלים לעבודה עם צוות, מה המקום שלי בצוות, מדוע כל גורם חשוב, כיצד להעביר החלטה, איך לתת לכל אדם בצוות מקום וקול.
3- גורמים חיצוניים – ספקים, שיתופי פעולה
משך הסדנה: בין מפגש אחד לשני מפגשים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.

לפרטים נוספים לחצו כאן

מתודות - סגנונות לימוד

best-friends-candid-carefree-1963622
בסדנה זו נלמד על אומנות העברת המסרים לחניכים ובני אדם באופן כללי.


העברת מסר הינו נושא בעלת השפעה מכרעת על ביצועים של קבוצה, והיא קשורה באופן ישיר למעביר המסר ובעיקר למתודה שבה הוא בוחר להעביר את המסר. מה נלמד בסדנה:
1- סגנונות תקשורת ככלי שיעזור לנו להעביר מסרים באופן מדוייק יותר
2- מהי מתודת לימוד ומדוע זה חשוב להגדיר אותה בתוכנית השיעורים
3- כיצד ניתן להשתמש במשחק לצורך העברת מסרים – איזה משחקים נכון להשתמש, כיצד לבנות משחק כזה, האם לחבר אותו לקבוצה או ליחיד בתוך הקבוצה, מתי לא נכון להשתמש במשחקים.
4- מה הוא מסר חשוב - תיעדוף של מסרים
4- הצגת סיפור – כיצד אני מספר סיפור לחניכים בצורה מרתקת, ושתעמוד בקנה אחד עם המאפיינים של הסיפור עצמו ומוסר ההשכל שלו.
4- כלים יעילים לעמידה מול קהל - שימוש בהומור, שפת גוף ואלתור.
משך הסדנה: בין שני מפגשים לשלושה מפגשים. כל מפגש שעתיים. ניתן לקיים גם במתכונת של הרצאה פעילה עבור מס' משתתפים גדול.(בקיזוז נושאים מסוימים)

לפרטים נוספים לחצו כאן

אובייקט – TV: שימוש בחפצים בעידן המסכים

pexels-rodnae-productions-8033814
משך הפעילות : עד 8 שעות
במהלך שנות קיומם, תפקידם של מוזאונים השתנה, מאיסוף, שימור והצגת חפצים אותנטיים, יחידאיים, לחינוך, חוויה ובידור. יחד עם זאת, הייחוד של מוזאונים ואתרי מורשת הוא בכך שהם מציגים נרטיב דרך חפצים/תצלומים/אתר בגודל טבעי.


מה נלמד בסדנה:

• נתנסה בהדרכה בה החפץ במרכז החוויה
• נלמד טכניקות ונקבל כלים ללמידה פעילה – הדרכה "באמצעות" ולא "על"
• ניחשף למחקרים בתחום הפדגוגיה המדגישים את יתרונות הלמידה הפעילה מתוך התנסות בחפצים ובתופעות.

לפרטים נוספים לחצו כאן

עוצמת המעגל

pexels-archie-binamira-754769
משך הפעילות : עד 8 שעות
אף כי כבר עשרות שנים ידוע כי למידה אפקטיבית מתרחשת תוך התנסות והשתתפות של הלומדים / מודרכים, למרבה הצער, מדריכים רבים עדיין עומדים "מרביצים תורה" בקבוצה היושבת מולם באופן פאסיבי. אחד הכלים החשובים לייצר חווית למידה משמעותית הוא לעורר דיון. הדיון מאפשר בירור עמדות, החלפת דעות, העשרה הדדית, וביטוי רגשות בקרב הקבוצה.


נושאים:

• נבין לעומק את ההבדל בין הדרכה לבין הנחיה
• נסקור את המרכיבים הקיימים בדיון מוצלח
• נלמד כיצד לעבור מעמדת "הדמות היודעת" לעמדת המנחה המכוון תהליכי למידה בקב'
• נתנסה בהנחיית דיון / מעגל שיח
• נקבל רעיונות שימושיים למתודות של שיח ודיון

לפרטים נוספים לחצו כאן

חבל דק: גבולות ומשמעת בהדרכה

הרצאות על אנטישמיות
משך הפעילות : עד 8 שעות
פעמים רבות מדריכים מתוסכלים מ"הפרעות" של הקבוצה במהלך ההדרכה. כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי משמעת, יש הן להבין את המקור להתנהגויות של המודרכים והן לברר את גבולות ההכלה וטווח ההתגמשות שלנו, המדריכים.


נושאים:

• נבין את הפערים בין המוטיבציות השונות בסיטואציית ההדרכה: מטרות המדריך, המודרך, המורה והארגון אינן זהות! ונבדוק אם בכל-זאת יש נקודות השקה ביניהן...
• נסקור את ה"הפרעות" הנפוצות השונות בסיטואציה של הדרכה, ונמפה את המקורות הפוטנציאליים שלהן, בהתאם לגילאים שונים.
• נברר את גבולות ההכלה הלגיטימית, ומתי בכל זאת מפסיקים הדרכה.
• *נתנסה במשחק תפקידים של מקרים ותגובות להתנהגויות שונות של מודרכים.

לפרטים נוספים לחצו כאן

פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info@sagol-lectures.co.il | חדרה, התחייה 2

WhatsApp chat
דילוג לתוכן