ניהול דיבייט ודיון

בעולם המודרני רבים נדרשים לעמוד מול קהל, ניהול דיונים ברמה הפרטנית וברמה הקבוצתית, ולא רק כבוגרים בקריירה, אלא גם כבני נוער שרוצים להגיע להחלטה קבוצתית , כמו מועצת תלמידים. ולכן כולנו זקוקים למיומנות של דיבור מול קהל, התמודדות עם קבוצה, סגנונות תקשורת, ניהול דיון בצורה מכובדת כך שכולם ישמעו ויישמעו. אין ספק שלא כל אחד נולד עם מיומנויות אלו, ורובנו הגדול חייב לרכוש מיומנות עמידה מול קהל.


מה נלמד בסדנה:
• מבוא לדיבייט - כללים, אסטרטגיה ועקרונות מנחים
• הצגה עצמית
• שימוש נכון בשפת גוף
• שישה עקרונות מפתח להעברת מסר בצורה אפקטיבית, שאם נשתמש בהם – נבטיח שהמסר ייצרב בזיכרון ובתודעה בצורה טובה יותר ולאורך זמן רב יותר של בני הקבוצה.
• איך להסביר אותו הדבר בצורה שונה, כך שהמסר יקלט גם אצל אנשים עם תפיסה אנליטית וגם אצל אנשים עם תפיסה אסוציאטיבית?
• איך לנטרל מסיחי דעת ויציאה מהנושא שעליו דנים – הרבה פעמים בזמן דיון יש גלישה של המשתתפים לנושאים אחרים שלא קשורים באופן ישיר לנושא, כיצד נמנעים מכך, כיצד מזהים את זה וחוזרים בחזרה לנושא המקורי.
• ניהול נכון של הרעיונות שעולים בזמן הדיון – כיצד יש לתמצת אותם, איזה רעיונות קשורים באופן ישיר לדיון, ואיזה באופן עקיף.
• סיכום של דיון – כלים פרקטיים לסיכום נכון של דיון קבוצתי עם המשתתפים, ואח"כ ללא המשתתפים.

• סימולציות ומשחקי דיבייט בקבוצה

בסדנה נלמד לא רק כיצד להשמיע אלא כיצד לשמוע ולהגיב נכון לטענות של חבר לדיבייט, נלמד כיצד לגבש אסטרטגיית טענות, נלמד את עקרונות הדיבייט וניהול הדיון בקבוצה.


המפגש מחולק לשני סשנים -
1) ניהול דיון למשתתפים בדיון,
2) ניהול דיון – מנהל הקבוצה.
משך כל "סאשן" – שעה וחצי. סה"כ : 3 שעות

משך המפגש סה"כ: 4 שעות, ניתן (וממולץ) לחלק לשני מפגשים.


פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info1sagol@gmail.com | חדרה, התחייה 2

 

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן