סדנת מציאות מדומה - VR לבני נוער

מגוון סדנאות באורך 90 דק'. מתאימות לגיל 6 ומעלה, כל סדנה מתמקדת בערכים שונים
מיקום: בכל מקום שבית הספר/מתנ"ס/ הארגון ייבחר. אנחנו מגיעים אליכם עם אנשי צוות וציוד, בהתאם למס' המשתתפים

הסדנאות שלנו:


סדנה ראשונה : נטרול פצצה

חוויה סוחפת, המציבה אותנו מול פצצה אותה אנו צריכים לנטרל במו ידינו.
הפעילות מציפה אותנו מכל הכיוונים ואנו מתנתקים לחלוטין מהמציאות.
כל זוג תלמידים מקבל משקפת מציאות מדומה וחוברת הוראות לנטרול הפצצה. והסבר על שימוש במציאות מדומה - אין צורך בידע מקדים.
מה יהיה בפעילות:

בהתחלה מתחלקים לזוגות- כל אחד מבני הזוג נכנס למציאות מדומה ומולו פצצה מתקתקת, עליו לנטרל את הפצצה בעזרת שותפו. ואז מתחלפים
אחרי 20 דק' פעילות עוצרים לדיון העוסק בטיב התקשורת שבין השותפים עם דגש על קבלת הוראות ונתינתם ומחליפים בין בני הזוג. מסיימים את הסדנה עם סיכום של הערכים שלמדנו בפעילות וכיצד הם תורמים לי בתקשורת עם משפחה, חברים ובבית הספר


סדנה 2 - הכנת אוכל

אנחנו משתמשים בידיים על מנת להכין את ההמבורגר בעזרת השלטים
הפעילות מחלוקת ל-6 חלקים:

1- הרצאה מקדימה בת 15 דקות - היכרות עם מציאות מדומה, מתי היא התחילה ולאן התחום הולך, מה הוא המטאוורס ומה האפשרויות שהוא פותח
2- הקבוצה/כיתה תחולק לשתי קבוצות. קבוצה אחת תצא אל מחוץ לכיתה יחד עם אחד המדריכים ומקבלת הוראות מפורטות על המשחק ושימוש במשקפת. באותו הזמן, בתוך הכיתה הקבוצה השניה נכנסת לפעולה ללא שום הסבר על המשחק.
3- הקבוצה שקיבלה הנחיות והסבר על המשחק מחוץ לכיתה, נכנסת לשחק. הקבוצה ששיחקה יוצאת החוצה לקבלת הנחיות וטיפים.
4- שיחת ביניים : נבחן איזו קבוצה שיחקה טוב יותר וננתח את הסיבות. נדבר על תקשורת מקדמת, נדון איך ניתן לעבוד טוב יותר בצוות, איך לכל אחד יש את היתרון שלו ואיך זה יכול לבוא לידי ביטוי בקבוצה.
ניתן כלים לאפקטיביות, נלמד את התלמידים כיצד לבצע הכנה מראש ונתעדף את סדר פעולות.
5- נצא למשחק נוסף, בו כולם משחקים, ורושמים תוצאות. עם הכלים החדשים שלמדנו - שיתוף פעולה, תעדוף משימות, ניהול זמנים וקבלה של הוראות.
6- סיכום : מסיימים בסיכום החוויה, התלמידים חולקים תוצאות וחוויות ודנים על כיצד אפשר להשתפר תמיד.


סדנה 3 - צוות חלל

כל תלמיד מקבל משקפת מציאות מדומה והסבר על השימוש (אין צורך בידע מקדים)
מבנה הסדנה:

מתחלקים ל 2 קבוצות
מטרת הצוות הינה לפתור תקלות בחללית בזמן אמת ובשיתוף פעולה בעזרת העברת אינפורמציה תחת לחץ.
הקבוצה הראשונה לא מקבלת הוראות.
מתחלפים
הקבוצה השנייה שקיבלה הוראות נכנסת למשחק ובמקביל אנו מנהלים דיון עם הקבוצה הראשונה מחוץ לכיתה. מסיימים את הסדנה ומשוחחים על הערכים שלמדנו ממנה - עבודת צוות, תקשורת, שיתוף פעולה ועוד.


סדנה 4 - חדרי בריחה

כל תלמיד מקבל משקפת מציאות מדומה והסבר על השימוש (אין צורך בידע מקדים)
מתחלקים ל שתי קבוצות
מטרת הקבוצה היא לצאת מהמבוך, הקבוצה הראשונה לא מקבלת הוראות.
מתחלפים
הקבוצה השנייה שקיבלה הוראות נכנסת למשחק ובמקביל אנו מנהלים דיון עם הקבוצה הראשונה מחוץ לכיתה.


אילו ערכים מקבלים הילדים בסדנאות מציאות מדומה:

תעדוף סדר פעולות
עבודת צוות
הבנה וקבלה של הוראות
ניהול זמנים
תקשורת בין אישית
הכרה ותפעול בסיסי של Meta Quest 2
מסוגלות טכנולוגית


סדנה נוספת תהליכית - סדנת מבוא לפיתוח מציאות מדומה

מס' מפגשים : 5
גילאים : 9 ומעלה
5 שבועות
יום בשבוע למשך שעתיים אקדמאיות. לקבלת סילבוס מלא ועלויות יש ליצור איתנו קשר

פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info1sagol@gmail.com | חדרה, התחייה 2

 

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן