עולם גיוס העובדים ע”פ Glassdoor

עולם גיוס העובדים ע"פ Glassdoor

שירות אינטרנטי פורץ דרך שהוקם לפני עשור ובשנים האחרונות צובר תאוצה. שמו של הארגון חושף את מטרתו – לאפשר לכל מחפש עבודה או עובד לראות מה באמת קורה בארגונים וכך לברור באיזה ארגון כדאי לעבוד. דרך פלטפורמה זו העובדים יכולים, בעילום שם, להשאיר ביקורת על הארגון שבו הם עובדים או עבדו, או על המנהל שלהם, תהליך הקבלה לעבודה, תנאי העסקה, סביבת העבודה. בסופו של תהליך, כל הביקורות על כל ארגון משתכללות לכדי ציון סופי. כולם חשופים לביקורת הזאת, ויכולים כך לראות מה באמת קורה מאחורי דלת הזכוכית.

השירות של Glassdoor, כאמור, צובר תאוצה ובשנים האחרונות Glassdoor שינתה את פני מחלקת HR בארגונים וחברות. בהתחלה, רבים תפסו את האתר הזה כמקום שבו עובדים ממורמרים מוציאים את כעסם, היה קשה לחזות כי בעתיד האתר הזה יהפוך למה שהוא היום – 600,000 חברות באתר, עשרות מיליוני ביקורות של עובדים, וכמובן, גורם קריטי בבניית מיתוג המעסיק של הארגון ושימור העובדים.


בסקר שנערך בארה"ב, כשליש מהמועמדים פסלו חברה בגלל מה שנכתב עליה באחד מהאתרים שמדרגים מעסיקים. המספרים הללו רק מטפסים ומתרחבים למדינות רבות נוספות. במחקר נוסף שפורסם בשנת 2015, נמצא כי מחפשי עבודה נותנים אמון רב במידע שהם מוציאים ב Glassdoor הרבה יותר מאשר באתר של החברה או בפרסומים שלה. ב

מאמר של חברת ברסין העידן שבו אנו חיים מכונה – "עידן השקיפות", זוהי הבחנה מדוייקת ומאוד מעניינת לעולם ה HR. והיא טומנת בחובה כיצד ארגון צריך לפעול על מנת לגייס עובדים מבריקים שיצעידו אותו קדימה. Glassdoor אפשרה את השקיפות הזו, וגרמה לארגונים רבים לשנות את דרכם בזכותה.

בכתבה בוול סטריט ג'ורנל - "Workers Share Their Salary Secrets", הכותב מזכיר את Glassdoor כמי שעודדה מגמה רחבה יותר של שקיפות, פלטפורמה שגרמה לעובדים לפרסם את שכר, שעד כה היה עניין פרטי, תנאים ויחס של המנהלים כלפיהם והארגון באופן כללי. כל אלו היו עד עכשיו עניין פרטי, אך Glassdoor, הפכו את הקערה.
בעבר, בקרב חברות רבות, עובדים נאלצו לחתום על חוזים שבהם מצויין כי אסור להם לחשוף את גובה השכר שלהם. חיסיון כזה עודד את פערי השכר בין מגדרים ובאופן כללי. כיום, עם עליית Glassdoor ואתרים נוספים דומים, חברות מבינות שגובה השכר שהן מציעות גלוי לכולם, ולכן עליהם ליצור מבנה שכר הוגן. כמו כן, עובדים יכולים לבדוק האם השכר שלהם הוגן יחסית למקצוע שלהם בשאר הארגונים. הם יכולים לראות באיזה חברות משלמים יותר על תפקיד זהה לשלהם כיום ולהציע את עצמם.

למידע נוסף כיצד לייצר "שקיפות ארגונית" ומדוע זה חשוב בארגון יש להיכנס למאמר - שקיפות ארגונית


Glassdoor עובדת קשה על מנת לזהות ביקורות מזויפות או פוגעניות, אך תפקידה של מחלקת HR לעבוד אפילו יותר קשה, ולוודא האם הביקורות שהחברה מקבלת באתר הן מעובדים אמיתיים.
Glassdoor טוענת כי כיום יש בערך 15-18 אחוז מכלל הביקורות שנחשדות כמזויפות ונדחות.

במאמרה של חברת ברסין, חברות רבות מבינות כיום, כי תרבות ארגונית שלילית, סביבת עבודה או תהליך קבלה לעבודה מסורבל ולא הוגן יביא לאיבוד של מועמדים מבריקים. עידן השקיפות, שבו העובד חושף את גובה השכר שלו, התנאים וכדומה, מחייב את הארגונים לייצר הוגנות ותחרותיות בתוך החברה. אם יש מנהל בכיר במתנהג בצורה פוגענית, המידע הזה גלוי לכולם, והחברה צריכה לטפל בזה במהירות, ולא לטאטא מתחת לשטיח, או להאשים את העובדים. ז"א שהשקיפות הזו תורמת גם לעובדים שכבר עובדים בחברה, וגם לגיוס העובדים הבאים.

איך משפרים את הדירוג ב Glassdoor?


1- החשוב מכולם לטעמי, אל תתעלמו, תעקבו אחר הדירוג שלכם והביקורות עליכם ב Glassdoor.
2- אם הביקורות רעות, הבעיה היא לא ב Glassdoor, היא בחברה שלכם.
3- תיקחו "בעלות" על עמוד החברה שלכם ב Glassdoor. הירשמו באתר ותעדכנו את העמוד שלכם.
4- בהנחה שהעובדים שלכם מרוצים, תשלחו בקשה שהעובדים ירשמו ביקורות. זוהי דרך מהירה וקלה לשיפור הדירוג. מומלץ לא לשלוח לכל העובדים בבת אחת, אלא בצורה מדורגת
5- הביקורות הן אמיתיות, תלמדו אותן, תלמדו מהן.

6- הגיבו לביקורות השליליות – בצורה אמפתית ולא תוקפנית.

Glassdoor היא כלי משמעותי למיתוג החברה שלכם, השתמשו בו לתועלתה של החברה ולגיוס ושימור העובדים. אלא תראו ב Glassdoor אויב החברה, אלא הפוך מזה.

פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info1sagol@gmail.com | חדרה, התחייה 2

 

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן