מה בין מרצים לסוכני מרצים
כולנו יש סיפור, לכולנו יש ידע שהוא רק שלנו, לכולנו יש רצון (טוב נו.. כמעט לכולנו) לשתף בידע, בסיפור האישי, בתובנות, בתמונות, בחוויות, ברגשות..
בעצם אנחנו חיים בעולם שבו שיתוף עם הסובבים מייצג את "האני" את האינדיבידואל, מבלי לשכוח את הסביבה שלי – משפחה, חברים, קולגות, בני זוג.
הרצון לשתף הציפה את שוק המרצים – אנשים איכותיים, ורבליים, שיש להם מה להגיד לעולם והם רוצים להפיץ את הבשורה, הידע או הסיפור שלהם. תחשבו כמה קשה זה לעמוד על במה מול עשרות או מאות אנשים ולשפוך את הרגשות שלך, חוויות, נקודת מבט אישית, עולמך הפנימי. וכך להיות חשוף בפני אנשים שאולי ישפטו אותך או יתרגשו איתך – אבל אתה שם, כמו שלולית של רגשות על הבמה, נותן את השואו של חייך...
ובכל זאת, כול כך הרבה אנשים בוחרים לעשות את זה, ולא רק בגלל הכסף, ואם פעם הם היו בעיקר אנשי מקצוע, או עיתונאים, היום אין לזה כלל הגדרה – סופרים, ספורטאים, אנשי קולנוע, אנשים שעברו טרגדיה בחייהם, סלבס למיניהם ועוד ועוד...הרשימה לא באמת נגמרת.
היום, מפיקת אירועים, או מנהלת מש"א שמחפשת מרצה מעניין, איכותי, לעובדים או גמלאים, או הרצאות למתנ"ס – היצע המרצים פשוט לא נורמלי! קשה לשחות, לברור, לקבל חוות דעה אמינה, ובעצם לקבל תמונה אמיתית – האם המרצה טוב או לא – אז מה עושים??
הפיתרון הנכון נעוץ במקצוע כמעט הכי עתיק בעולם – שירות!
אנשים שהמקצוע שלהם הוא לברור מבין אלפי המרצים את הטובים ביותר, הם הולכים להרצאות, מקבלים המלצות, צופים בסרטונים, נפגשים עם המרצים, עוברים על מאמרים, קוראים את הספרים של המרצים, בודקים רלוונטיות ורק אז מייעצים ללקוח קצה מי הכי מתאים עבורו. לא רק זה, הם עושים התאמה מלאה בין המרצה לאופי הקהל ולסוג האירוע- קוראים לזה – סוכן מרצים.סיפור מעניין – פנתה אלי מנהלת מתנ"ס באזור המרכז, סיפרה לי שהיא סגרה כבר מרצה, אבל היו לה קצת לבטים והיא החליטה בכל זאת להרים טלפון לסוכן מרצים. היא סיפרה לי באיזה מרצה מדובר, והוסיפה שמטרת האירוע זה לחשוף את המתנ"ס בפני חבר'ה צעירים, גילאי 30+ כי בדר"כ יש רק מבוגרים, והיא רוצה להגיע גם לקהל צעיר.
לא היה לי נעים, אבל אמרתי לה - חד משמעית עם המרצה הזה היא לא תמלא אפילו עשירית מהאולם בצעירים. ושלא תבינו לא נכון, הוא מרצה מעולה!! סיפור ייחודי! מרצה איכותי, ורבלי, מעניין... אבל הוא לא מתאים לקהל שאליו היא מכוונת. ייעצתי לה לקחת מרצה אחר – היא הלכה על זה, ונחשו מה, היא מילאה את האולם ב- 300 אנשים, כאשר רובם הגדול היו עד גיל 45 .
מיותר לציין שמאז היא רק מתייעצת איתי על בחירת המרצים.
הרעיון הוא פשוט, השאירו את המקצועיות לאנשי המקצוע. תחפשו סוכן מרצים יצירתי, מעודכן, שלא מייצג רק "סלבס" אלא גם וגם, שמייצר תוכן איכותי, שיש לו ניסיון בעולם המרצים, ידע, שמכיר את ההרצאות והמרצים ברמה האישית, שיודע לעשות התאמות, ששואל את השאלות הנכונות, שיורד לפרטים, שיש לו מחירים טובים (זה תמיד משחק תפקיד) ובעיקר בעיקר שייתן לכם שירות פגז! שאתם תהיו הלקוחות שלו, ולא המרצים (וזה קורה היום).
אל תטבעו בתוך ים המרצים, אל תשברו את הראש, אל תבזבזו שעות של דיונים עם עצמכם ועם הקולגות בעבודה, אל תתקשרו לעוד ועוד ממליצים, מבלי לדעת שהם אחות או אישתו של המרצה (וזה קורה...) כמו שלוקחים עורך דין, או רואה חשבון, כך גם לוקחים סוכן מרצים.
הניסיון והשירות עושים את ההבדל (וזאת לא קלישאה)

