טיפים ומידע לניהול צוות

הנהגת צוותים בחברות וארגונים


ניהול אנשים בחברות וארגונים טומן בחובו אתגרים מגוונים והתמודדויות רבות. ככלל, עובד שהתמנה לתפקיד ניהולי חייב להכיר את התחום המקצועי ולהיות בעל ניסיון מספק כדי לדעת כיצד לפעול ולחלק את המשימות השונות לצוות שבאחריותו, על מנת שהמכונה הארגונית תתפקד באופן חלק ויעיל לקבלת תוצאות מבוקשות.

אך גם אם למנהל יש את הידע המקצועי הנדרש והיכולת להאצלת סמכויות, לא תמיד יהיה זה מספיק לביצוע מיטבי.

כישורים ומיומנויות נדרשים של מנהלים


בעידן של היום, מנהל טוב חייב לפתח מספר מיומנויות עיקריות בשילוב אינטילגנציה רגשית מפותחת שיביאו לביצועים איכותיים, תוך בניית אמון ויצירת מערכת יחסים פתוחה וכנה, יחד עם התייחסות נאותה לצרכי אנשי הצוות. ברוב מקומות העבודה, צוותי העובדים נושאים את עיניהם למנהיג\מנהל ובוחנים בכל עת הן את תפקודו המקצועי והן את תפקודו האישי כלפיהם וכלפי חבריהם לעבודה.
על כן, יצירת "מנהיגות אותנטית" היא הדרך המוצעת הבאה כאן כדי לאזן בין ניהול תוצאות אפקטיביות של עובדי הארגון לבין היחסים האישיים והמקצועיים עם דרגי ההנהלה השונים, הקולגות וכמובן שעם אנשי הצוות שיביאו ליצירת משמעות, מחויבות ולהגברת המוטיבציה של כל העובדים להבאת תוצאות טובות ככל הניתן בכל משימה.

זהו תהליך יומיומי ועקבי שנבנה תוך שימוש במיומנויות תקשורת עם גמישות מחשבתית, ניהול זמן מוגדר ועל ידי יצירת מטרות מוגדרות עם ההבחנה למינוף כישוריו של כל עובד על הצד הטוב ביותר.

מבחן ה"מנהל הטוב"


בתוך זה ישנה תכונה המהווה חלק בלתי נפרד ממנהיגות מנצחת והיא הכריזמה.
על אף התפיסה המקובלת שכריזמה היא תכונה מולדת, הרי שניתן לפתח אותה ולהשתמש בה ככלי לשכנוע והשפעה, בין היתר להנעת עובדים למטרה. מנהל חסר כריזמה יתקשה להניע את עובדיו בהתלהבות ומשימות עשויות שלא להתקדם לשביעות רצונו.

מנהלים טובים נבחנים ביכולתם לקבל החלטות ולבצע אותן. ההחלטות מושפעות מגורמים ולחצים שונים על המערכת. לכן מנהל שמסוגל להיות נוכח בעבודה תוך כדי אפשרות לעשות צפיה ממבט- על ולנתח כיוונים והשפעות שונות תוך שיתוף פעולה מירבי עם חברי הצוות, בדרך זו יוכל להגיע להישגים נחשקים.

6 טיפים קלים ופרקטים לניהול צוות:

1- יעדים – אולי הפרמטר החושב ביותר אך המורכב ביותר, מצד אחד יעדים נמוכים מידי לא יאתגרו את הצוות, ומצד שני יעדים גבוהים מידי עלולים לתסכל את הצוות. הפיתרון הוא ללמוד את הצוות שלך, להיות כן לגבי היכולות שלהם, ותמיד לאתגר אותם. להיכשל בהשגת יעדים זה לא אסון, וזה אפילו חשוב על מנת ללמוד ולהשתפר, אל תחשוש מלהציב יעדים גבוהים, אבל תתן להם את האפשרות להשיג אותם בעזרת למידה נכונה ומדוייקת של אנשי הצוות שלך. למידע נוסף אודות הצבת יעדים יש להיכנס למאמר - הצבת יעדים לעובדים

2- תקשורת בין אישית – בסדנה שלנו של ניהול צוותים אנו שמים דגש רב על תחום זה, מאחר והוא קריטי לניהול צוותים. הרבה עובדים העידו כי הם עובדים ומשקיעים "בשביל המנהל שלהם".

3- אל תעבור את הגבול הדק של להיות חבר של העובדים בצוות, אך עדיין תיתן להם הרגשה שאתה חלק בלתי נפרד מהצוות, מההישגים שלו ומהווי שלו.

4- מתן יחס אישי לכל עובד בצוות – תתעניין באמת בחייהם האישים של העובדים שלך, תכיר אותם מעבר לתחומי העבודה, מה תחומי העניין שלהם, כמה ילדים יש להם. תיתן להם הרגשה שהם יכולים לדבר איתך על כל דבר, גם אם הם זקוקים לעזרה. הגישה "מנהיגות אותנטית" מדגישה מאוד את ההיבט הרגשי -נפשי של המנהל עם העובד, ובסדנאות שלנו בתחום ניהול צוותים, אנו מלמדים את המשתתפים כיצד לנהוג בצורה אותנטית וכנה עם העובדים בצוות ובכך לייצר מנהיגות אמיתית.

5- "לא" – בלי "אולי", בלי "אני אבדוק", בלי "לא אישרו לי" – אם משהו לא מסתדר עם הבקשה של העובד, אל תהסס להיות החלטי ולהגיד "לא". גם אם זה יגרום לעובד לעקם את הפנים, בסוף היום הוא יבין שעשית את העבודה שלך, והוא סומך עלייך.

6- תוצאות – תמדוד את העובדים בצוות ע"פ תוצאות. בסדנה לניהול צוות אנו עוסקים לא מעט בתחום הזה, כיצד יש למדוד תוצאות, למה לעיתים התוצאות לא מתיישבות עם הדעה שלנו על עובד כזה או אחר ומה אפשר לעשות עם זה.



*הסדנאות מועברות גם אונליין בעזרת מערכת זום

 

פרטי יצירת קשר: 054-5233303 | info1sagol@gmail.com | חדרה, התחייה 2

 

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן