מי פה הלקוח?
אינטרסים, איפה זה לא קיים? רק אצל ההורים שלנו, ובנינו, היה להם אינטרס להביא אותנו לעולם.
אבל איפה בעיקר חשוב להבין מה האינטרסים של מי שעומד מולנו? בעיקר בעולם העסקים, מן הסתם, לא חידשתי כאן שום דבר. אבל מה שחשוב באמת להבין זה כיצד האינטרסים שלנו מתנגשים באינטרסים של נותן השירות לנו, זה שבחרנו בו כספק של שירות מסויים.
אז על מה אני מדברת?
אני מדברת על שוק המרצים, כמה מרצים! כמעט לכל בנאדם שאמרתי שאני סוכנת מרצים היה מרצה להציע לי, חבר, או אח, או סתם מכר, ולפעמים הוא עצמו.
לאור ההצפה, חברות המייצגות מרצים שאלו את עצמם (כמו יאיר לפיד) איפה הכסף? ואם נחדד, איפה נמצא הכסף? האם הוא אצל הלקוחות, אלו שמזמינים את המרצה, מתנ"ס, חברה פרטית, ארגון ממשלתי, בית ספר וכו... או בעצם אצל המרצים!!
הם עלו על זה- אצל המרצים! כל כך הרבה אנשים שרוצים לספר את הסיפור שלהם מבלי הידע לדעת לשווק אותו, אנחנו נעזור להם להפיץ את ההרצאות שלהם – אחלה רעיון! אין לי דבר נגדו. השאלה שאתם, כלקוחות שמזמינים הרצאות, צריכים לשאול – אז מה האינטרס של אותן סוכנויות מרצים? אז זהו, שאם הלקוח שלהם הוא קודם המרצה, אז האינטרס שלהם הוא קודם לסגור לו הרצאה!
תעשו לבד את השכלול, מה קורה אם קודם האינטרס הוא לסגור למרצה הרצאה, ופחות לסגור ללקוח הרצאה שמתאימה לקהל שלו לאופי האירוע. התובנה הזאת לא הגיעה לי מיד –בעיקר לקוחות שספגו את התנגשות האינטרסים הזו ונפגעו ממנה. ומרצים שלא היו מוכנים לתת לזה יד, והחליטו שהם מעדיפים למצוא סוכן שרואה בהצלחה של ההרצאה כמרכז המשקל, ולא בסגירת הרצאות.
כי בתכלס, אם סגרת הרצאה למרצה שלא מתאים לקהל היעד, אז ההרצאה תיפול, ואז השם של המרצה ייפגע, וזה פשוט לא מעגל שרוצים להיכנס אליו, לא מזמין ההרצאה וגם לא המרצה.
אבל איך יודעים?
לא יודעים, מרגישים, כבר בשיחה הראשונה – השאלות ששואלים, הירידה לפרטים, השיח הבין אישי, היחס, האכפתיות ואח"כ הצעת המחיר הממוקדת, הפנייה האישית בהצעת המחיר, הבנת הדרישות מההרצאה ומהמרצה, הבנת היעדים, הבנה של הקהל וכו... וכשאתם הלקוחות של סוכן המרצים, האינטרס הראשון שלו זאת הצלחת ההרצאה שלכם, מרווח הפספוסים כאן מצטמצם משמעותית!
אז אם כבר בחרתם ללכת על סוכנות מרצים, חפשו איכות, ולא שם, חפשו מקצועיות, ולא רשימה בלתי נגמרת של מרצים, חפשו ידע, הקשבה, שירות – זה לא פשוט, אבל זה קיים...